In zilele noastre sistemul nostru de educatie face mai mult sa ne indoctrineze copii decat sa ii educe. De fapt, acest lucru se intampla de ceva timp. Mintilor noastre tinere li se spune sa accepte autoritatea ca si adevar, in loc de adevar ca si autoritate si profesorii vorbesc catre studenti, in loc sa vorbeasca cu ei.
Profesorii au devenit oameni care repeta informatii. Ceea ce fac acestia e pur si simplu sa regurgiteze ceea ce au invatat si ei la randul lor de la profesori lor, perpetuand reciclarea de informatii, informatii ce au reusit sa evadeze scrutintatea timp de generatii. Copii nu mai sunt stapanii eduatei lor, in loc de acest lucru, mintea lor este tratata ca depozite de informatii.
Modelul fabricii de educatie, cu scopul elitismului economic si academic, agita muncitorii ascultatori pentru sistem, incurajandu-i sa se conformeze la fiecare pas. Nu suntem tratati ca fiinte umane organice, creative si investigative, ci suntem tratati ca parti dintr-o masinarie. Sistemul de educatie filtreaza natura iscoditoare a fiintei noastre, cu scopul suprem de a preveni aceste lucruri din sistem. Sistemul nu are nevoie de oameni care gandesc si nu are nevoie ca oamenii sa le puna intrebari. Sistemul vrea o populatie usor de manipulat si controlat pentru ca sa is concentreze puterile care elita.
Daca dorim sa rezolvam problema indoctrinarii in sistemul nostru scolar, trebuie sa invatam sa punem intrebari, in loc sa oferim raspunsuri. Educatia reala este realizata prin procesul de investigare. Copii trebuie incurajati sa caute raspunsuri singuri. Depinde de profesori sa le ofere uneltele si resursele necesare pentru ca acestia sa faca descoperiri utile. Devine important sa incepem un dialog deschis cu studentii nostru, pentru a incuraja dezbaterile sanatoase si pentru a le permite sa-si formeze proprile concuzii.
Importanta filozofiei de invatare in scoli nu poate fi subestimata. Intr-o lume in care majoritatea umanitatii fuge pe banda cu ochelarii de cal pusi, este important sa ne reevaluam perspectivele de la un timp la altul si sa incercam sa privim din ansamblu. Ceea ce face filozofia de invatare este sa ne determine sa gandim, sa ne punem intrebari si sa contemplam. Fara aceste activitati, umanitatea va continua sa functioneze pe autopilot si le vom permite celor de la putere sa ne domine si sa ne faca sclavi moderni.