Pe 1 și 2 Noiembrie am participat la un curs de magazine online și conferința GPec și Gala premiilor eCommerce în două zile pline de E-Commerce și Marketing Online cu speakeri internaționali de top.
De această dată evenimentul a avut loc într-un format hibrid (atât online, cât și offline cu locuri limitate), dar organizarea a fost foarte bună și pot spune că am fost captivat și ținut în fața monitorului pe întreaga durată a evenimentelor.
Felicitări organizatorilor care s-au implicat și au reușit o bună desfășurare a unui nou eveniment de succes marca GPeC!
Îți las o serie de informații interesante pe care le-am notat în timpul evenimentului și sper să te ajute:
Informații relativ importante de ținut minte:
- Industria de E-Commerce se află în creștere de la an la an.
- Valoarea medie a unei tranzacții în magazinele online este de aproximativ 300 lei.
- Traficul magazinelor online este proporționat astfel: 72% MOBILE – 28% PC.
- Ziua preferată de comenzi online este VINERI.
- Firmele de curierat implementează tot mai multe metode de livrare și încearcă să facă mai ușor procesul de livrare. Ultima implementare fiind lockerele amplasate în marile orașe: exemplu Easy Box.
Sfaturi de luat în considerare:
- Nu te implica subiectiv în afacere.
- Participă la cât mai multe cursuri de training de dezvoltare personală sau în domeniul de activitate.
- Citește studiile efectuate de experții în domeniu și folosește-te de ele pentru a-ți adapta strategia de marketing conform.
Ia în considerare automatizarea a cât mai multe procese din firmă offline, cât și online. (Inteligența artificială este din ce în ce mai bună). - Anul acesta s-a descoperit un potențial mare în comerțul online cu alimente.
De verificat și/sau implementat în magazinul online
- EXTREM DE IMPORTANTĂ prima parte a site-ului în momentul în care este deschisă, atractivă să te mențină pe site;
- Folosirea unor hero images în loc de slider, imagine cu buton sau cu indemn de acțiune, nu simplă;
- UX Mobile First Optimization – magazinul să fie realizat în primul rând pentru mobil;
- Acordare atenție crescută câmpului de căutare din website: să fie destul de mare, să se integreze automatizarea autosugerărilor, autocorectul, afișarea de produse similare, în caz că nu se găsește nimic;
- Pagină 404 configurată, atractivă și personalizată;
- Verificarea linkurilor care nu funcționează;
- Determinarea utilizatorului să-și creeze un cont, dar să nu se forțeze pe asta, să i se ofere avantaje pentru acest lucru;
- Configurarea paginii Thank You, personalizată, atractivă;
- Produse similiare și din aceeași categorie configurate corespunzător;
- Atenție la distanța pe mobil dintre numărul paginilor;
- Paginare sau buton de încarcă mai mult atunci când se afișează produsele;
- Filtrare dinamică a produselor;
- Marcajele de Marketing (NOU, OFERTĂ, LA REDUCERE) folosite selectiv nu peste tot în website;
- Implementare vouchere de reduceri;
- Atenție la legislație (marcă înregistrată, protecția consumatorului, drept de retur, GDPR, Garanții);
- Opțiuni CHECKOUT rapid sau continuă cumpărăturile;
- Configurare Google Analytics corespunzător, cu goaluri și monitorizarea căutărilor din pagină, dar și eliminarea adresei locale de IP;
- Configurare Facebook Pixel;
- Sticky Header, butonul de search în dreapta, logo în stânga;
- Atenție la detalii, greșeli ortografice, spații în plus;
- Pagina de produs pe mobile să aibă o poză mare și informații esențiale cu posibilitate de vizualizare mai mult;
- Folosire e-mail Marketing;
- Implementare strategii de remarketing și campanii;
- Folosire Hotjar pentru identificare puncte fierbinți website;
- Integrare Smartbill;
- Studiu concurență;
- Particularități cât mai multe, personalizări și branding;
- De ce aș cumpăra de la tine? 3 puncte tari adevărate;
- Livrare cât mai rapidă, prin cât mai multe metode;
- Plată online cu cardul;
- Transport GRATUIT indiferent de comandă.
Comentează cu Facebook