Locația este un criteriu important pentru succesul unei patiserii. În acest articol poți descoperi care sunt elementele de care trebuie să ții cont înainte de a alege spațiul potrivit pentru afacerea ta.
1. Alege o zonă ușor accesibilă
Accesibilitatea este unul dintre primii factori de care trebuie să ții cont, mai ales dacă intenționezi să închei un parteneriat care să asigure livrare la domiciliu. Clienții, livratorii și furnizorii trebuie să te găsească repede și ușor, de la cei care îți vor dota spațiul cu echipamente pentru patiserii, până la clientul final.
2. Ia în calcul costurile
Stabilește în mod realist care este bugetul de care dispui, înainte de a alege spațiul cel mai potrivit pentru patiseria pe care urmează să o deschizi. Poți oricând să te muți într-un spațiu mai mare, mai central sau mai frumos amenajat, dacă afacerea ta aduce profitul scontat, dar în fazele inițiale ale proiectului e important să alegi un spațiu pe care ți-l permiți.
Ia în calcul toate cheltuielile care se asociază spațiului, nu numai chiria. Vei avea de plătit apă, curent, taxe, salarii, asigurarea spațiului și, probabil, o serie de alte facilități pe care le vei descoperi pe parcurs.
3. Evaluează competiția
Este foarte important să decizi dacă vrei să își amplasezi patiseria într-o zonă în care competiția e bine reprezentată, sau preferi să fii singura unitate de acest tip.
O zonă în care ai competiție poate fi o alegere bună în măsura în care poți observa cum funcționează restul patiseriilor și poți învăța ceva din strategiile acestora. Dacă un nivel ridicat de competitivitate și adaptabilitate nu te caracterizează, poți avea de pierdut.
Pe de altă parte, dacă amplasezi patiseria într-o zonă fără competiție ai șansa de a acapara piața, cât timp te afli, totuși, într-un spațiu cu potențial și cu cerere. Există riscul ca afacerea să stagneze după ceva timp, în absența unor idei de marketing noi și inovatoare.
4. Evaluează corect piața
Dacă te stabilești într-un cartier mic, periferic, e posibil ca potențialii tăi clienți să nu dispună de finanțele necesare pentru a se răsfăța frecvent cu produsele tale. Pe de altă parte, dacă locația ta e amplasată lângă o clădire mare de birouri, care nu are alternative în materie de prânz, probabil că vei vinde zilnic corporatiștilor. De fapt, o asemenea colaborare poate fideliza clientela, mai ales dacă îți adaptezi oferta preferințelor cumpărătorilor pe care, vrând nevrând, ajungi să îi cunoști.
5. Nu uita de potențialul de creștere
Locația aleasă pentru patiseria ta trebuie să aibă un potențial de creștere semnificativ. De pildă, o zonă centrală, pietonală, sau în care se concentrează o bună parte a distracțiilor îți va oferi un număr mai mare de clienți. În plus, diversitatea produselor cerute într-o asemenea zonă este mai mare decât dacă deschizi în proximitatea unui spațiu industrial.
Potențialul de creștere trebuie evaluat pentru un interval de timp de ordinul anilor. Dacă nu există perspective încurajatoare pentru următorii 5 ani, să spunem, caută o altă locație.
6. Asigură-te că există spații de parcare în zonă
Este foarte avantajos pentru furnizori, livratori și clienți să aibă la dispoziție un spațiu în care să își poată opri mașinile atunci când vin la patiseria ta. Traficul din oraș este atât de dificil, încât există persoane care, între două patiserii de calitate asemănătoare și cu prețuri similare, o vor alege pe care în dreptul căreia pot opri mașina.
Acest aspect este cu atât mai important atunci când este vorba despre persoane care doresc să comande platouri pentru evenimente, sau pur și simplu să își facă un obicei din a duce un desert gustos familiei, după cină.
7. Alege un spațiu în care te poți extinde
Poate că, la început, fondurile de care dispui abia îți permit să investești într-o patiserie care să vândă la geam, dar dacă spațiul este bine ales, în curând vei dori să le oferi clienților și posibilitatea de a comanda în interior, de a sta la o masă și de a se bucura în tihnă de produsele tale.
Poate vei avea nevoie de o vitrină mai amplă pentru vânzare, de câteva mese cu scaune, de frigidere pentru băuturi sau poate chiar de un bar unde să prepari fresh-uri, smoothie-uri sau specialități cu lapte. Cu siguranță vei dori să te poți extinde astfel, fără să fie nevoie să te muți și să pierzi o parte din clientelă.
Ca în cazul oricărei afaceri, alegerea înțeleaptă a spațiului în care îți vei înființa afacerea este esențială pentru bunul mers al acesteia. Nu te grăbi, rămâi obiectiv și detașat și vei face, până la urmă, cea mai bună alegere.