Atat sistemele hidraulice, cat si cele pneumatice sunt utilizate pentru a rula masini pe care le intalnim in viata noastra de zi cu zi, de la frane auto si echipamente de constructie pana la ascensoare si usi automate la trenurile noastre si autobuze.
In timp ce circuitele de putere hidraulice si pneumatice au o serie de asemanari mecanice si chiar impartasesc unele componente integrale, inclusiv pompe specifice si un set de supape care directioneaza fluxul, asigurand controlul fortei si vitezei actuatorilor.
Totusi, mai multi oameni ce au testat mai multe tipuri de masini se intreaba ce tip de sistem este cel mai potrivit pentru aplicatiile lor specifice. Mai jos citim despre diferentele cheie dintre grupurile hidraulice si pneumatice.
Cum functioneaza sistemele hidraulice
Sistemele hidraulice aplica presiune fluidului pentru a genera energie. O pompa muta energia mecanica in sistem transportand fluidul, de obicei un ulei hidraulic sau un lubrifiant sintetic, intr-un rezervor unde este stocat fluidul si se elimina materialul rezidual, inclusiv aerul si alte particule de umiditate.
Apoi presiunea este exercitata pe o parte a rezervorului, fortand lichidul prin supape folosind metode electrice, manuale, hidraulice, pneumatice sau mecanice. Fluidul este fortat impotriva unui actuator, cum ar fi un motor hidraulic, un cilindru sau un piston pe partea opusa a rezervorului. Energia este transferata la servomotor si transformata din energie hidraulica in energie mecanica, fortand servomotorul sa se deplaseze.
Datorita presiunii exercitate prin fluid, dispozitivul de actionare nu se poate deplasa in directia opusa decat daca presiunea este eliberata de un operator de sistem. Daca dispozitivul de actionare este un piston utilizat, de exemplu, pentru a ridica varfurile unui stivuitor, varfurile vor ramane ridicate pana la eliberarea presiunii hidraulice.
Cum functioneaza sistemele pneumatice
Sistemele pneumatice functioneaza in mare parte la fel ca sistemele hidraulice. In general, acestea necesita un compresor de aer, care atrage aerul atmosferic printr-o supapa de admisie si alimenteaza aerul intr-un rezervor receptor.
Presiunea este apoi aplicata aerului din rezervorul receptor. Gazele, spre deosebire de fluide pot fi comprimate facand densitatea mare a presiunii usor de realizat prin efortul fortei. Aerul este comprimat si trecut intr-o retea de tevi si supape care directioneaza fluxul de aer catre un actuator. Actuatorul va transfera energia inapoi in energie mecanica pentru a initia miscarea, ca si in cazul unui sistem hidraulic.
Sistemele pneumatice functioneaza in mare parte la fel ca sistemele hidraulice. In general, acestea necesita un compresor de aer, care atrage aerul atmosferic printr-o supapa de admisie si alimenteaza aerul intr-un rezervor receptor.
Sistemele pneumatice au un avantaj asupra celor hidraulice
In timp ce sistemele hidraulice pot garanta mai putine pierderi de energie in timpul functionarii, in general, sistemele pneumatice asigura un cost frontal mai redus, mai putine cerinte de intretinere, o durabilitate mai mare si un grad mai ridicat de fiabilitate mecanica, facandu-le cea mai rentabila optiune pe termen lung.
Datorita durabilitatii, performantelor superioare si capacitatii de a furniza energie actuatoarelor la viteza mare, sistemele pneumatice raman printre cele mai fiabile alegeri pentru alimentarea de la toate sistemele de tranzit si pana la extractia gazelor naturale. Cei de la ph-t ofera servicii profesionale de montare si imbunatatire a grupurilor hidraulice si pneumatice.