Pe 1 și 2 Noiembrie am participat la un curs de magazine online și conferința GPec și Gala premiilor eCommerce în două zile pline de E-Commerce și Marketing Online cu speakeri internaționali de top.
Magazin online de produse alimentare: asa DA/ asa NU
Din ce in ce mai multi oameni isi deschid un magazin online cu produse alimentare sau produse perisabile.
In contextul crizei in care ne aflam, pentru multe firme care aveau poate doar o pagina de Facebook inainte, online-ul a devenit colacul de salvare.
Chiar saptamana aceasta, unul dintre localurile din zona mea a anuntat ca transforma barul in magazin alimentar, de unde oamenii pot comanda inclusiv produsele la usa.
Asa ca, pentru azi, m-am gandit sa fac un mini-manual cu sfaturi asa Da / asa NU pentru cei care se gandesc sa deschida un astfel de magazin.
M-am inspirat din articolul echipei Gomag, Cum gestionezi un magazin online cu produse alimentare, de unde puteti incepe si voi.
Sa vedem despre ce e vorba.
Site web pentru magazinul online
Daca vinzi deja produse alimentare in orice locatie din Romania, la nivel local, inseamna ca ai deja firma si cam stii ce autorizatii sunt necesare pentru comercializarea acestor produse.
Mai trebuie sa gasesti transportatori specializati si curieri care sa iti duca produsele la clienti.
In ceea ce priveste site-ul…
Asa DA
- Adauga in magazinul online toate detaliile produselor tale, inclusiv tot ceea ce scrie pe eticheta (ingrediente, componenta, cantitati, alergeni, provenienta etc.)
- Alege o platforma e-commerce care iti permite sa integrezi magazinul cu furnizorul tau de produse
- Afiseaza clar un numar de contact rapid, pentru cei care prefera comenzile telefonice
- Discuta cu un specialist pentru crearea paginii de termene si conditii, specificand toate informatiile pe care clientii trebuie sa le cunoasca
Asa NU
- Nu ascunde informatiile legate de livrare sau retur, aceste sunt cele mai importante
- Nu face totul manual, permite automatismelor din platforma de e-commerce sa iti lucreze in magazin (sa mute produse, sa le adauge anumite simboluri promotionale). De exemplu, cei de la Gomag il au pe GoBot.
- Nu ascunde povestea magazinului tau – spune-le oamenilor cine se afla in spatele firmei, cum va implicati pentru ca ei sa aiba acces la produsele lor preferate.
Marketing pentru un magazin online cu produse alimentare
Promovarea produselor alimentare online poate parea infricosatoare la inceput. Dar adevarul e ca sa faci marketing online pentru mancare si alimente e o sarcina mega creativa si interesanta.
Asa DA
- Pune accentul pe poze si video-uri de produs, in special cu produsul cand e folosit – in farfurii, langa un fel de mancare gata preparat, aranjat fancy pe masa.
- Invata clientii cum sa iti foloseasca produsele alimentare – ofera-le retete sau sfaturi intr-o pagina speciala din magazin sau pe blog, sau poti sa iti faci un cont de Instagram unde postezi #retetazilei
- Colaboreaza cu influenceri pe zona de food & health, chiar daca sunt bloggeri sau specialisti la nivel local (pot fi inclusiv bucatari cunoscuti in zona ta, un prieten care posteaza pe IG tot ce prinde in farfurie, si asa mai departe)
Asa NU
- Nu promova doar poze cu produsele pe fundal alb, impachetate pentru vanzare – aceste poze nu trezesc papilele gustative ale clientilor
- Nu lasa ca singura diferenta fata de ceilalti vanzatori sa fie pretul – ofera eventual ceva in plus la fiecare achizitie (o bomboana, o maslina, vorba vine)
- Nu iti promova produsele doar in fata clientilor care aud acum prima data despre tine – ai grija si de clientii care au mai cumparat si trimite-le oferte si mesaje speciale, ca sa le dovedesti cat ii pretuiesti
Te gandesti sa iti faci un magazin online cu produse alimentare? Respecta sfaturile din articol, vezi si alte detalii din ghidul Gomag si treci la treaba!
Daca ai un astfel de magazin sau iti faci unul, de-abia astept sa il vad 🙂
Gomag Virtual Summit 2018: de ce sa participi
Imi amintesc primul Gomag Virtual Summit de parca ar fi fost ieri.
Ușurează-ți drumul spre antreprenoriat cu Bigg.ro
Antreprenoriatul este procesul de creare, lansare și funcționare a unei afaceri. Deși poate pare simplu, a fi antreprenor înseamnă să te implici într-o adevărată aventură cu multe obstacole, dar și satisfacții nemaipomenite.
Ce este o franciza? Dar o descoperire de cont?
Nu toata lumea se pricepe la economie. Multi se intreaba ce e franciza, iar altii ar vrea sa stie ce e descoperirea de cont. Cel mai cunoscut exemplu de franciza este McDonald’s, un business care are “replici” in intreaga lume, replici care iau nastere cu acordul explicit al proprietarului, care primeste o taxa anuala sau redevente lunare.
Publicitate tradiţională într-o lume modernă
În era telefoanelor smart şi tabletelor, pare că publicitatea digitală preia conducerea. Apar agenţii de publicitate online constant, iar afacerile apelează tot mai mult la acest tip de publicitate.
Cum te-ar putea ajuta o agentie de Digital Marketing sa iti cresti afacerea?
Te-ai gandit vreodata ca afacerea ta ar avea nevoie de cateva imbunatatiri pentru a reusi sa iti vinzi mai eficient produsele? Cu siguranta ca ai avut in vedere asta de nenumarate ori pana acum.
Ștampila, cea mai subestimată unealtă de marketing
Ștampila este o unealtă foarte importantă în afaceri, fiindcă scopul lor este validarea unui act oficial. Cu toate acestea modurile în care poate fi folosită o ștampilă sunt nelimitate.
7 motive să alegi cutii din carton ondulat
Cutii din carton ondulat sunt folosite peste tot în jurul nostru. Le putem găsi ca şi pachet care ne-a adăpostit smartphone-ul când l-am comandat pe internet sau ambalajul în care ne-a venit televizorul.
5 echipamente pe care le gasesti in orice atelier de productie publicitara
Promovarea offline va ramane in continuare o promovare activa si o varianta sigura atat pentru companiile mici cat si pentru companiile mari. Chiar daca publicurile tinta ale organizatiilor petrec foarte mult timp in mediul virtual si promovarea pe acest mediu aduce rezultate frumoase, mijloacele offline vin in completare.