Se pare ca designerul Giorgetto Giugiaro nu mai lucreaza pentru Italdesign. Potrivit unei declaratii eliberate de firma pe care a fondat-o in anul 1968, acesta intentioneaza sa isi dedice mai mult timp pentru pasiunile sale si interesele personale.
Grupul VW a preluat total controlul firmei Italdesign, o companie pe care o dorea din anul 2010. Decizia lui Giugiaro marecheaza cea de-a 60-a aniversare a sa in design-ul masinilor.
In cei 60 de masini in care a proiectat masini, au fost multe dintre ele. Multe dintre ele au fost excelente, cum ar fi Maserati Bora, Lotus Esprit, Lamborghini Gallardo si sa nu mai spun de BMW Nazca Spider, ba chiar si un Delorean a fost realizat.
Multe dintre ele au fost cu adevarat revolutionare, ganditi-va la primul Fiat Panda. O privire rapida prin catalogul lui Giugiaro, ne afiseaza mai mult de cateva capodopere realizate de acesta. Cu toate acestea eu o sa va prezint doar cateva :
Columbus din 1992
Aceasta masina caracterizeaza un motor de BMW in 5 litri V2. Aceasta produce 300 de cai putere si are 6 metri lungime. Aceasta este o masina cu tractiune pe 4 roti, un cockpit pozitional central fiind prezent deasupra compartimentului de pasageri si un sistem VHS prezent in fiecare scaun.
Aceasta masina cu 7 locuri, din fibra de carbon a fost realizata pentru oameni cu bani si este una dintre cele mai bune momente ale lui Giugiaro.
Aztec din 1988
Aceasta frumusete, potrivit lui Giugiaro, a marcat intoarcerea masinilor sport deschise ce ar fi deschis moda anilor 1990. Cu roti scoase in evidenta si detalii scoase din Robocop, Aztec tinea soferul si pasagerii in cockpit-uri separate.
Si ceea ce este mai impresionant, este faptul ca in afara de forma corpului futurista, pasagerul are un volan care este defapt o consola de control si nu este conectat volanul principal.
Machimoto din 1986
Aceasta este masina gigantilor. La Turin Motor Show din anul 1986, Giugiaro a impartit o masina in doua, fiind jumatate motor.
Aceasta este bazata pe platforma Mkll Golf si foloseste un motor impresionant de 1,8 litri 16V GTI. De asemenea aceasta caracterizeaza 6 locuri ce se pot transforma in 9, prin aditia unui al 4-lea rand de scaune si un volan format din bari orizontale ce isi poate schimba pozitia.
Capsula din 1982
Este magnifica cu siguranta. Sasiul este inspirat de la buzuri si vehicule mici industriale. Este descrisa ca fiind suficienta si formata dintr-o platforma, avand o capsula atasata de sasiu.
Giugaro a scos cu mandrie acest design, iar Capsula din 1982 putea fi cu usurinta transformata intr-un vehicul comercial, sau de ce nu, intr-o ambulanta. Nu ma pot gandi la o modalitate mai buna de a fi transportat la spital.
Taxi New York, Alfa Romeo din anul 1976
Ceea ce vedeti mai sus este cu adevarat un Taxi Alfa Romeo, proiectat de catre Italdesign in anul 1976, ca fiind un studiu pur fictional.
Taxiul Alfa masoara 4 metri lungime, asa ca este spatiu pentru 4 pasageri, aproximativ 2 metri patrati de interior, aparent acest lucru atrage, fiindca frumusetea formei sale a nu a fost atat de importanta.