Nu, nu este vorba despre povestea unui joc anume, ci influenta povestii asupra jocurilor in general. Dupa cum multi cred ca ati observat : desi nu se pune foarte mult accentul pe poveste, majoritatea jocurilor o au fie mai complicata si lunga, fie mai simpla si mai scurta.
Povestea intr-un joc a aparut de pe vremea cand a au aparut primele jocuri, fiind prezenta in binecunoscutul joc ce face parte din categoria “oldies but goldies”, si anume Mario. In Mario povestea e relativ simpla si concisa, Mario este in cautarea printesei rapita de dragonul Bowser. Desi contine o poveste putin zis simpla, aceasta te tine in joc pana la capat pentru a vedea consecintele.
De la Mario, povestea jocurilor a evoluat enorm, fiind existente jocuri ce au povesti foarte ample si bine gandite. Si mai nou povestile pot fi influentate de actiunile jucatorilor asupra lumii din care face parte.
Cu cat este povestea mai complicata si mai lunga, cu atat mai mult este jucatorul tinut lipit de scaunul PC-ului. Curiozitatea omului in general fiind foarte mare, jucatorul sta foarte mult sa treaca nivelele sau capitolele, doar pentru a vedea ce se intampla mai departe cu povestea si cum se termina.
Jocurile care au povesti foarte bune dupa parerea mea sunt :
- Mass Effect
- Dragon Age
- Gothic
- Fable
- Witcher
Poate unii cauta jocuri pentru gameplay, multiplayer, muzica sau altele, insa eu unul consider ca un joc bun este acel joc care are o poveste buna.