Site icon AndreiCenuşă.ro

Cum să faci afaceri cu haine?

Afacere-cu-haine

Primul pas în a-ţi incepe o afacere cu haine este să te decizi ce tipuri de haine vrei să vinzi. Este mai benefic să încerci să vinzi o anumită categorie de haine, cum ar fi haine de damă sau haine de bărbaţi, decât să încerci să vinzi de toate. Clienţii tind să respecte expertiza specialiştilor când vine vorba de achiziţionarea unui articol vestimentar.



De acasă sau de la locaţie închiriată?

Legea îţi permite să îţi faci sediul social al firmei şi acasă, aşa că dacă ai destul spaţiu sau dacă doreşti să economiseşti chiria pe care de altfel ar trebui s-o plăteşti pentru o locaţie închiriată, începe de acasă. Pentru acest lucru va trebui să ai o zonă destul de mare pentru expunerea hainelor, dacă doreşti să vinzi fizic, iar dacă doreşti să vinzi online, o cameră pe care s-o foloseşti pe post de depozit, astfel încât să ai de unde livra produsele.

De multe ori este dificil să lucrezi de acasă şi să te concentrezi, fie datorită factorilor care te distrag, fie datorită lipsei de spaţiu şi aşa mai departe. Cu toate acestea, dacă consideri că te descurci şi ţi se pare că totul este în regulă continuă aşa până ajungi la nivelul în care va fi necesar să îţi iei o locaţie.

Ideal ar fi să închiriezi un spaţiu destul de mare, pentru expunerea hainelor, dar care să aibă un birou şi un depozit. Astfel, vei avea posibilitatea să fii prezent atât fizic la locaţie, cât şi online, cu ajutorul hainelor pe care le vei livra din depozit în întreaga ţară pentru doritori.

Alegerea tipului de afacere

În domeniul comerţului pe nişa de fashion există mai multe tipuri de afaceri care ar putea să funcţioneze.

Magazin de haine noi – există posibilitatea deschiderii unui magazin de haine noi cu produse pe care le poţi importa sau aduce de la diverse branduri care fabrică haine.

Magazin de haine exclusiv cu un brand – există posiblitatea deschiderii unui magazin de haine noi cu produse comercializate de la un singur brand, de tipul Bigotti, Zara şi alte magazine cunoscute de genul.

Magazin de haine Outlet – există posiblitatea deschiderii unui magazin de haine noi, de tip Outlet, cu produse comercializate care poartă mărci cunoscute public, dar care conţin colecţii din perioadele anterioare sau aparţinând unui alt sezon. De multe ori se confundă cu un magazin de haine second hand, însă nu e aşa.

Magazin de haine second hand – există posiblitatea deschiderii unui magazin de haine second hand, cu produse de îmbrăcăminte luate la mâna a doua, un tip de magazin care funcţionează foarte bine în România datorită preţurilor accesibile.

Deschiderea unei firme

Pentru a putea să vinzi atât fizic cât şi online, va fi necesară deschiderea unei firme la Registrul Comerţului din zona în care se află sediul social al acesteia. Aici găseşti mai multe informaţii despre ceea ce înseamnă paşii, actele şi costurile necesare înfiinţării unei firme.

Informează-te şi deschide-ţi o firmă care să aibă codul CAEN potrivit, astfel încât să îndeplinesti toate condiţiile necesare pentru a avea un magazin legal. Dacă doreşti să vinzi atât fizic cât şi online, cu siguranţă va trebui să ai mai multe coduri CAEN asociate, pe lângă cel principal.

Mixt sau specific?

Să încerci să vinzi mai multe tipuri de haine, atât pentru bărbaţi, cât şi pentru femei sau pentru copii este o sarcină destul de dificilă mai ales dacă eşti la început de drum. De aceea, recomandarea mea este să începi să vinzi un tip de haine specific, cum ar fi haine doar pentru bărbaţi, haine doar pentru femei sau haine doar pentru copii.

Astfel este mult mai simplu să îţi faci publicitate şi să vinzi, având în vedere că te specializezi pe un tip de haine. De îndată ce afacerea creşte şi vezi că totul funcţionează, ai putea să te extinzi încercând să aduci încă un tip de haine. Vei avea şanse mai mari să te descurci astfel. Totul se face cu paşi mărunţi, nu încerca să grăbeşti acest proces, fiindcă s-ar putea să dai greş.

Modalităţi de plată

Chiar dacă poate pare un aspect care nu este atât de important, micile detalii fac diferenţa între afaceri. De aceea, oferă-le clienţilor tăi cât mai multe modalităţi de plată pentru a-i determina să cumpere de la tine. De asemenea, încearcă să apelezi la cea mai bună firmă de curierat pentru a nu avea incidente în care produsele tale nu ajung la timp şi sunt returnate datorită acestui lucru.

Magazin online şi comerţ electronic

Dacă te-ai gândit la online încă din primă fază sau doreşti să-ţi extinzi afacerea locală pe plan naţional, deschiderea unui magazin online îţi deschide o mulţime de oportunităţi. În primul rând nu trebuie să ai obligatoriu o locaţie fizică, poţi livra de oriunde. Un alt factor important este că nu mai eşti restrâns pe plan local, ci cu o promovare online decentă poţi vinde la nivel naţional.

Comerţul online se află într-o continuă creştere în România şi tot mai multe firme şi-au deschis propriile magazine online. Tot mai mulţi oameni au început să facă cumpărături din confortul casei şi să se afle la un click distanţă de produsul dorit. Nişa de fashion este chiar una dintre cele mai populare din acest domeniu, aşa că eşti pe drumul cel bun.

Când vine vorba de realizarea unui magazin online, poţi apela la o agenţie specializată în magazine online, ceea ce duce la un cost destul de mare, însă controlul este mai mare asupra design-ului şi altor aspecte din spatele acestuia. Cu toate acestea există şi varianta de magazin online la cheie, cum este cel oferit de Gomag. Aceştia îţi oferă un magazin online pregătit să te ajute să vinzi.

Promovare Online

Promovarea online a unui magazin online este mai mult decât necesară, fiindcă degeaba ai o afacere dacă nu ştie nimeni de ea.

Optimizare SEO – Prima variantă de promovare ar fi optimizarea pentru motoarele de căutare, şi anume SEO, ce se face în timp şi ajută magazinul să se claseze în prima pagină din Google pe cuvinte cheie de interes major, precum: „haine dama, haine de dama, imbracaminte femei” şi aşa mai departe. Acest lucru îl poate face o companie specializată în optimizare SEO, cum sunt cei de la Webcen.

Google Adwords – Cea de-a 2-a variantă de promovare online propusă este Google Adwords şi aceasta se execută prin intermediul unei campanii ce necesită plata per click. Se licitează, şi cea mai bine configurată campanie apare în anunţurile sponsorizate din căutările Google pe cuvintele cheie de interes major. Configurarea campaniei de Google Adwords îl face o companie specializată în Adwords, cum sunt cei de la Oblyo.

Sfaturi BONUS:

Ar fi foarte util să faci un studiu de piaţă pentru a vedea care articole de îmbrăcăminte se vând cel mai bine şi în ce perioadă pentru a vedea ce poţi oferi în plus faţă de concurenţii tăi şi ce să cumperi la următoarea aprovizionare de stoc. Pe lângă asta, încearcă să studiezi concurenţa şi magazinele care funcţionează foarte bine din acest domeniu, astfel încât să poţi copia reţeta succesului, ba chiar să o îmbunătăţeşti.

După aceea, cu siguranţă te poţi gândi la o comandă de haine. Pe internet poţi găsi imbracaminte en gros la preturi avantajoase şi nu va dura mult până când vei avea o mulţime de articole de îmbrăcăminte în magazinul tău online.

Acum că ai toate informaţiile necesare pentru a deschide un magazin online de haine, încearcă să te sfătuieşti cu cineva care este antreprenor şi deschide afacerea.

Comentează cu Facebook
Exit mobile version