Site icon AndreiCenuşă.ro

Cum să faci backup manual pe WordPress?

Cum sa faci backup manual pe wordpress

În urma ultimelor evenimente, m-am gândit să alcătuiesc acest articol pentru a fi de ajutor celor care nu știu să facă un backup site-ului sau blogului său pe WordPress.

Backup-ul în principiu înseamnă o copie de siguranță a site-ului tău, astfel încât dacă se întâmplă ceva cu fișierele site-ului tău de pe găzduire să îl poți recupera numaidecât.

1.Backup-ul bazei de date

În primul rând nici un site pe WordPress nu poate funcționa fără o bază de date, așa că backup-ul acesteia este obligatoriu.

Pentru a face backup unei baze de date va trebui să aveți la dispoziție datele de Cpanel. Deobicei firma de găzduire vă oferă un utilizator și o parolă cu care să vă autentificați pe Cpanel.

De îndată ce aveți la dispoziție datele de cpanel, accesați-l prin intermediul linkului site-ului tău, cu terminația /cpanel. (Exemplu: https://www.site-de-exemplu.ro/cpanel)

Aici vă conectați cu datele și veți ajunge la o interfață asemănătoare sau la fel ca a mea:

Următorul pas este să accesezi phpMyAdmin:

De aici faci click pe numele site-ului din partea stângă:

După care faci click pe secțiunea Export și apoi pe butonul Go și ți se va un fișier pe calculator.

Ai reușit să faci Backup bazei tale de date !

2.Backup-ul fișierelor site-ului

Pentru a face backup fișierelor site-ului tău va trebui să ai datele de ftp ale acestuia. Dacă nu le ai pentru a fi mai simplu solicită companiei de găzduire să-ți facă un cont de FTP și să ți le dea.

De îndată ce ai datele de FTP tot ceea ce trebuie să faci este să instalezi un program precum WinSCP, Filezilla sau oricare alt program de transfer al fișierelor prin FTP și să-l accesezi.

Eu, unul folosesc WinSCP. Iată cum arată interfața când deschizi programul:

Tot ceea ce trebuie să faci este să selectezi New Site, la File Protocol -> FTP și introduci datele oferite de firma de hosting acolo apoi faci click pe login. Ți se va deschide o fereastră de genul:

Pentru a salva fișierele site-ului în calculator accesezi public_html și copii totul de acolo într-un nou fișier de pe calculator tragând fișierele din dreapta în stânga.

BONUS: Organizarea Backup-urilor

Îți recomand să faci Backup cât mai des, cel puțin o dată pe săptămână dacă ai blog în care adaugi articole destul de des și o dată pe lună dacă ai site în care nu faci prea multe modificări.

Ceea ce îți recomand este să faci un folder cu numele site-ului și data în care ai făcut backup-ul și să copii acolo fișierele site-ului și baza de date. Astfel știi exact de unde să iei backup-ul când ai nevoie de el și știi care este ultimul realizat.

Notă: Poți face backup și de câte ori simți nevoia de a face experimente în baza de date, platformă sau fișierele site-ului pentru siguranță.

Dacă faci astfel ești în siguranță și nu ești în riscul de a-ți pierde site-ul sau blogul.

Comentează cu Facebook
Exit mobile version