Site icon AndreiCenuşă.ro

5 sfaturi despre cum să scrii un articol de calitate în 2018

Un blog fără conţinut de calitate este ca şi o casă cu găuri în acoperiş. De aceea este foarte important să facem tot ceea ce putem pentru a dezvolta articole cu conţinut unic, calitativ şi util.

Introducere

Mulţi oameni adoră să citească cărți și articole care îi încurajează să meargă mai departe, însă înainte de acest lucru va trebui ca TU să fii cu picioarele pe Pământ și să realizezi faptul că există și o rată de eșec. Cu toate acestea dacă urmezi sfaturile anumitor cărți și articole ale oamenilor de succes vei putea vedea că șansele tale de succes cresc considerabil. Chiar dacă este vorba de o tehnică pe care ai folosit-o și ți-a crescut șansele cu 10%, chiar şi cei 10 % sunt importanți pentru propriul succes.

S-ar putea să nu îți vină să crezi ce îți scriu însă există șanse ca articolul pe care l-ai publicat pe blog, deși ai muncit mult la el, să nu merite să fie clasat pe locul 1 în Google. Gândește-te că pe Internet există peste 440 de milioane de bloguri și că astăzi în acest moment sunt 3,755,100 de articole publicate. Din peste 3 milioane de articole publicate astăzi, multe dintre ele sunt despre același subiect și aceeași nișă, dar nu există decât un prim loc în Google și decât o primă pagină, iar majoritatea oamenilor nu ajung nici în primele 3 pagini pe un anumit cuvânt cheie cu articolele lor.

După cum probabil știi din nenumăratele articole de pe internet, algoritmii Google sunt încontinuu modificaţi și actualizaţi, astfel încât doar cele mai de calitate articole să fie clasate bine. Acum sunt foarte multe criterii pentru care se clasează un website în Google, așa că ai nevoie de un conținut foarte bine pus la punct pentru a te clasa pe primul loc în Google. Nu există niciun secret până în acest punct, doar faptul care este destul de bine cunoscut, și anume că interogările de căutare din Google alcătuiesc aproximativ 64 % din traficul referal, așa că nu putem să-i negăm importanţa.

Prin intermediul acestui articol, voi scoate în evidenţă 5 modalități diferite prin care poți să-ți conduci conținutul către alt nivel. Dacă îmi urmezi întocmai sfaturile vei obține cu siguranță mai mult trafic din interogările de căutare. Dacă îmbini ceea ce ai învățat de la mine cu tactici de promovare puternice îți vei crește website-ul foarte rapid.

Sfatul 1 : Oferă vizitatorilor ceva în care să creadă

În principiu, blogurile au fost realizate ca fiind un fel de jurnale online personale, însă de-a lungul timpului au evoluat foarte mult și au devenit mult mai informative și captivante, fiind o sursă în care foarte multe persoane sau firme au încredere în momentul de faţă. În jurul anului 2005 chiar și eu îmi scriam întâmplările cotidiene și trăiri emoționale pe blog, însă de-a lungul timpului am evoluat și mi-am dat seama că nu aveam cum să atrag vizitatori cu subiectele pe care le abordam. Să fim sinceri, pe cine interesează viaţa mea personală?

Ideea este că trebuie să te concentrezi pe a scrie articole informative, articole pe care oamenii caută pe internet și să îi determini să aibă încredere în conținutul tău. Chiar şi motorul de căutare Google se folosește de algoritmi pentru a determina credibilitatea conținutului tău, așa că ar trebui să îți dai silința să convingi.

Atunci când realizezi un articol informativ, încearcă cât mai mult să îți susții toate declarațiile cu dovezi și date. Încearcă să cauți informații despre ceea ce ai scris pe internet și să te folosești de cercetările și cifrele realizate de experți pentru a-ți susține opiniile. Cu cât incluzi mai multe date și dovezi, cu atât va fi mai credibil conținutul tău.

Pentru a găsi datele corespunzătoare pentru a-ți susține informațiile, tot ceea ce trebuie să faci este să cauți pe Google și să încerci să fii cât mai specific.

Sfatul 2 : Mai mare înseamnă mai bun !

De cele mai multe ori, conținutul mai lung și care oferă cât mai multe informații este mai bine clasat față de conținutul scurt și/sau vag. Deși există unele excepții, cum ar fi site-urile de știri, care se bat pentru cine oferă știrea mai repede, să incluzi cât mai multe informații este de cele mai multe ori mai bine atât pentru motorul de căutare, cât și pentru utilizator, fiindcă îl îmbogățești cu informații.

Pe langă acest lucru, am încercat să fac acest experiment și eu, iar piesele de conținut ce aveau mai mult de 1,500 de cuvinte erau cu 300 % mai distribuite pe Facebook și primeau cu 500 % mai multe like-uri decât piesele de conținut sub 1,500 de cuvinte. Vei observa de pe website-urile mari și foarte citite că articolele sunt de obicei foarte lungi, având între 3,000 și 7,000 de cuvinte și sunt foarte bine clasate în Google.

Cum să faci un articol mai lung ?

În caz că nu ai inspirația necesară să scoți un articol de peste 1,500 de cuvinte, opțiunea evidentă este să mai adaugi conținut în articol după ce ai terminat schița acestuia. De exemplu, dacă inițial ai dorit să redactezi un articol în care ofereai 3 modalități de a obține clienți prin intermediul internetului, încearcă să redactezi un articol în care oferi 15 modalități de a obține clienți prin intermediul internetului.

În general încearcă să găsești termeni care sunt foarte căutați pe internet și să îi încluzi în articolele tale. În momentul în care ai făcut o cercetare de cuvinte cheie și ai observat faptul că mai există informații din nișa ta ce sunt căutate și tu nu ai scris despre ele, incearcă să le incluzi în articol.

Pentru a găsi şi alte cuvinte cheie de interes major ce au legătură cu cele pe care încerci deja să le promovezi prin articolul tău, încearcă să le cauţi în Google şi să vezi ce sugestii primeşti pe lângă cele căutate de tine. Folosindu-te de acele sugestii poţi crea un articol care să le cuprindă pe toate.

Secretul este să adaugi informații și detalii în articolul tău, nu să încerci să sustragi informații din articol și să reformulezi mai pe scurt. În momentul în care detaliezi destul de mult, oferi vizitatorului tău șansa de a înțelege cât mai bine sau de a aprofunda ceea ce poate știe deja prin intermediul exemplelor tale, exercițiilor, întrebărilor dar și sfaturilor.

În cazul în care scrii un articol de tipul „Cum se face” sau un Tutorial, ceea ce poți face pentru a-l face mai lung este să îi oferi vizitatorului tău, modalități de a face acel lucru pas cu pas, detaliind cât mai mult şi adăugând exemple concrete.

Sfatul 3 : Aspectul contează !

Design-ul website-ului tău afectează foarte mult timpul pe care un utilizator îl petrece pe piesa ta de conținut. Să presupunem că design-ul website-ului tău este bine pus la punct, așa că vorbim despre piesa de conținut în sine.

Structurează cât mai mult

Oamenilor le place să citească rapid și nu le place să piardă timpul până ajung la capitolul pe care îi interesează. Așa că, va trebui să îți faci conținutul cât mai ușor de parcurs și cât mai atractiv pentru vizitator. Gandește-te că, cu cât e mai ușor de citit și de parcurs, cu atât cresc șansele ca cineva să fie mai atent la el și să-l citească până la capăt.

Secretul este structurarea. După ce ai terminat de scris articolul într-o formă brută, încearcă să-l structurezi cât mai bine cu ajutorul Titlurilor (H1, H2, H3, H4, H5, H6), subtitlurilor și paragrafelor. Imediat ce ai terminat de recitit articolul, poți vedea dacă o anumită piesă de conținut era mai bine să fie scrisă mai la început sau mai la sfârșitul articolului.

Va trebui să structurezi atât de bine încât totul să fie clar și lizibil. Gândește-te că ai facut un articol nemaipomenit din punctul de vedere al calității sale, însă nu este bine structurat, așa că nimeni nu-l citește și tot ceea ce ai făcut a fost in zadar.

Include imagini

Cu toții reacționăm la anumite lucruri, unii reacționează mai mult la o anumită culoare, alții reacționează la anumite expresii, însă majoritatea dintre noi reacționăm la imagini. Eu unul, când eram mic nu citeam nici o carte care nu avea imagini în ea și crede-mă că nu eram singurul, fiindcă o bucată de conținut fără imagini este ca o casă fără acoperiș.

Se pare că noi, procesăm imaginile de 60,000 de ori mai repede decât procesăm un text, așa că nu există dubii că adăugarea unor imagini în piesa de conținut este un atu pentru tine.

Poate unii oameni nu pricep din text, însă când văd imaginea imediat fac asocierea cu ceea ce vrei tu să inspiri. Așa că încearcă să incluzi cât mai multe imagini, iar dacă imaginile sunt realizate de către tine ai încă un lucru în plus față de cei care preiau imaginile altora.

Dacă știi puțin Photoshop încearcă să îți faci propriile imagini. Încearcă să introduci  grafice, fotografii de rezoluție înaltă poate chiar surprinse de către tine, desene animate, diagrame, ba chiar și infografice, fiindcă sunt atât de populare în zilele noastre.

Puterea listelor

Deși oamenii navighează pe internet mai toată ziua, majoritatea timpului îl petrec pe rețele de socializare, iar doar o parte mică dintre ei citesc conținut. După cum puteți observa și modelul din această carte, eu am ales să folosesc o listă în realizarea acestei cărți pentru că impart conținutul în mai multe părți ajutându-te să-l structurezi mai bine, dar şi să eviţi fraze extreme de lungi și obositoare, fiind astfel şi mai uşor de citit.

Sfatul 4:  Educă vizitatorii

Cu siguranță și tu ești unul, din milioanele de oameni care au învățat informații citind articole și cărți electronice pe internet.  Multe dintre ele te-au ajutat să fii cine ești astăzi și cu ajutorul lor ai reușit să fii promovat la muncă sau să-ți faci propria afacere. Bune exemple de oameni influenți ce au contribuit la educația mea pe internet sunt Neil Patel, Lorand Soares Szasz, dar și Matthew Woodward.

Ideea este că nu ar trebui să ții informațiile pentru tine și experiențele prin care ai trecut, cum nici alții nu au ținut acest lucru pentru ei. Ar trebui să împărtășești și tu mai departe informațiile pe care le știi prin aceste piese de conținut.

Oferind informații relevante din nișa ta, reușești să îi și educi în serviciul sau produsele pe care le oferi, având șansa ca ulterior aceștia să apeleze la tine în cazul achiziționării unui serviciu sau produs acum că știu cu ce se mănâncă.

Corectează greșelile

Există nenumărate informații care circulă pe internet, însă nu putem avea încredere în toate, fiindcă există tone de informații greșite. Încearcă să îți ții conținutul proaspăt și să nu faci greșeala de a scrie o piesă de conținut despre un lucru care nu se mai folosește sau să faci un tutorial la un software neactualizat.

Mai mult decât atât încearcă să eviți greșelile gramaticale și încearcă să stăpânești foarte bine limba în care scrii, pentru a evita eventuale critici din viitor.

Piesă de conținut clară

Încearcă să împarți piesa de conținut, dacă este mai lungă pe pași, capitole sau orice altceva care reușește să despartă frazele lungi și ideile pe care vrei să le scoți în evidență. Folosește cuvinte cu care ești deja familiarizat pentru a nu intra în diverse polemici folosind cuvinte cărora nu le știi înțelesul.

Din când în când încearcă să folosești expresii, citate sau analogii ajutându-te de ele la comparații sau exemplificări. Cel mai util este să faci comparații și să incluzi cât mai multe exemple întâlnite de tine în viața de zi cu zi pentru a încerca să transmiți un mesaj pe care toată lumea să-l poată înțelege.

Sfatul 5 : Concluzionează

Încearcă la sfârșitul fiecărui articol să incluzi și o concluzie pentru a rezuma pe scurt ceea ce ai vrut să exprimi prin intermediul acestuia. Cu siguranță totul va deveni mai clar pentru cititor, de îndată ce ţi-a citit concluzia.

Procesul de realizare a unui articol foarte bun nu este ușor. Cu toate acestea, cu cât investești mai mult timp, mai multe resurse și mai mult suflet în ceea ce faci cu atât va ieși mai bine. Ia în considerare faptul că un articol foarte bine documentat şi calitativ poate să necesite şi câteva luni să fie scris astfel încât să cuprindă toate informaţiile necesare şi relevante într-un mod în care să fie uşor de citit, să exprime ceva şi să prezinte cu detalii şi dovezi informaţia.

Concluzie:

Acum ești pregătit să-ți transformi blogul într-unul de calitate cu ajutorul acestor sfaturi cu care vei realiza articole ce vor fi bine clasate în Google și apreciate de vizitatorii website-ului tău.

Notă : Să nu îți imaginezi că dacă ai realizat un articol de 3,000 de cuvinte în această seară, mâine vei avea peste 10,000 de vizitatori brusc. Va trebui să faci din realizarea unor piese de conținut de calitate un obicei și vei vedea că în timp totul va veni de la sine.

 

Comentează cu Facebook
Exit mobile version