M-am gandit să ajut puţin şi ceilalţi bloggeri din imensa blogosferă şi să le ofer nişte sfaturi în ceea ce priveste redactarea şi publicarea articolelor. De multe ori pierdem vremea cu a scrie articole care nu ajută pe nimeni, ci doar ocupă spaţiul blogului.
Pentru a fi citit de lume, trebuie să creezi ceva de care lumea să se folosească, fie sunt ştiri din anumite domenii, anumite servicii accesibile de care ei nu ştiau sau cel mai util, tutoriale. Pentru a avea succes cu ceea ce scrii trebuie să respecţi anumiti pasi :
Oferă-le oamenilor un motiv să le pese
Un singur lucru trebuie să-l iei foarte atent în considerare, ci anume faptul că internetul este plin de distrageri. De aceea tu te afli în directă competiţie cu distragerile ce sunt prezente pe internet. Articolul tău despre noul joc lansat de către Ubisoft se luptă pentru atenţie împotriva articolului în care este prezentat Justin Bieber arestat.
Dacă vrei să ai parte de o audienţă, nu scrie doar pentru tine, încearcă să uiţi de tine. Atunci când te gândeşti să compui un articol, trebuie să-ţi pui 3 intrebari :
- Pentru cine scrii?
- Ce poţi face tu pentru cititori?
- De ce ar trebui să le pese?
Să spunem că ceea ce faci tu este să scrii pentru bloggeri. Nu este greu să te gândesti la lucruri cu care s-ar putea lupta bloggerii, unul din exemplele unor astfel de articole este însuşi acest articol. Incepe cu lucruri de genul acesta.
Editează în timp ce scrii
Folosind o platformă ca WordPress, exact aceeaşi pe care o folosesc şi eu, este foarte uşor să editezi un articol. De aceea este recomandat să editezi în timp ce scrii. Încearcă să îţi slefuieşti diamantul.
Un articol interesant, însă scris intr-o manieră proastă, cum ar fi lipsa unei structuri, greşeli gramaticale, dar şi confuzii poate să îţi distrugă un articol ce avea şanse mari să beneficieze de succes.
Implică-te emoţional
Sunt sigur că mulţi dintre voi aţi auzit expresii de genul „o mâncare bună se face cu dragoste”. Ei bine, acelaşi lucru este valabil şi când scrii un articol. Un articol scris pe o bază pur intelectuală, având doar informaţii şi care încarcă creierul unui cititor, nepermiţându-i să facă pauză, nu se numeşte articol, se numeşte referat.
Trebuie să te implici emoţional atunci când scrii, să-ţi oferi părerea sinceră despre acel subiect şi vei fi mult mai credibil. Aceste sentimente care zac în tine pot fi cu uşurinţă folosite pentru a realiza un titlu pentru articol în care vei câştiga audienţa pe care ţi-o doreşti.
Lumea nu-ţi datorează nimic
Un lucru foarte important pe care trebuie să-l ţii minte în ceea ce priveşte blogging-ul este că lumea nu-ţi datoreaza nimic. Trăim într-un univers rece, care nu simte, nu dă doi bani pe tine sau articolele tale. Oricine ar putea intra pe cele mai citite bloguri din lume pentru a afla anumite ştiri. Important este modul în care prezinţi acea ştire.
Aceste lucruri ar putea suna descurajator şi asa ar şi trebui să fie din momentul în care traim în centrul universelor noastre private, ce ar putea să ne faca să ne gandim că lumea raspunde meritelor noastre, exact aşa cum credem noi.
Dacă recunoşti adevărul şi vrei cu adevarat să scrii un articol ce va surprinde plăcut audienta ta, poţi să te innarmezi corespunzator.
„De multe ori pierdem vremea cu a scrie articole care nu ajută pe nimeni, ci doar ocupă spaţiul blogului.”
Mare dreptate ai, Andrei! Mi-au trebuit cativa ani pana sa-mi dau seama ca in blogging „it’s not about you. It’s about Them”..