Antreprenoriatul este procesul de creare, lansare și funcționare a unei afaceri. Deși poate pare simplu, a fi antreprenor înseamnă să te implici într-o adevărată aventură cu multe obstacole, dar și satisfacții nemaipomenite.
Încă de la primele mele joburi scopul meu principal a fost să devin antreprenor sau cel puțin să mă îndrept către antreprenoriat. Văzându-mi șefii cu vârste asemănătoare cu a mea, o energie nemaipomenită, dorința de dezvoltare și o afacere care funcționează, mi-am promis că trebuie să ajung și eu acolo.
Drumul spre antreprenoriat a început cu învățarea unei meserii și dezvoltarea mea personală. Dorindu-mi să învăț toate aspectele dezvoltării unei afaceri online, am fost angajat pe toate pozițiile care mă ajutau să mă dezvolt în această privință.
Începutul – Content Writing
Unul dintre primele mele joburi a fost cel de Content Writer. Fiind Content Writer eram nevoit să scriu și să dezvolt conținut și articole în mod constant 8 ore pe zi. Aveam deja blogul așa că știam ceea ce înseamnă să scrii un articol sau cel puțin credeam că știu. Cu toate acestea, de-a lungul timpului m-am confruntat cu multe obstacole, cum ar fi articole de un număr foarte mare de cuvinte pe nișe necunoscute mie, dar și deadline-uri foarte din scurt.
Cred că am scris peste 3000 de articole până acum pentru toate nișele de pe piață, de la sănătate, până la auto sau sport. Am dezvoltat articole ce porneau de la 300 de cuvinte și se terminau la 3000 de cuvinte, dar și conținut pentru website-uri și descrieri pentru produse.
De îndată ce am învățat tot ce am putut pe această parte, am fost avansat și m-am folosit de ceea ce știam despre Content Writing pentru a excela în meseria de Manager SEO.
Când eram Manager SEO..
Știind deja foarte multe despre Content Writing și cum se scrie un articol bun și prietenos cu motorul de căutare Google, am început să lucrez pe partea de SEO. Când eram Manager SEO administram peste 50 de campanii de SEO pentru clienți din diverse nișe făcând tot ceea ce am putut pentru a crește afacerile clienților pe cuvintele cheie dorite și a le crește implicit vizitele pe site și vânzările.
Meseria de Manager SEO nu a fost una ușoară, ci foarte solicitantă, având de a face tot timpul cu algoritmii celor de la Google, clienți nemulțumiți și nerăbdători, dar și colaboratori neserioși. În această meserie am dezvoltat relații cu diverși publisheri, dar și bloggeri care scriau și publicau articole pentru promovarea afacerilor clienților companiei la care lucram.
Project Manager
După meseria de Manager SEO am ales să plec la o altă firmă pe poziția de Project Manager. Aici aveam din nou de a face cu deadline-uri, cu clienții, dar și cu angajații. Am învățat cum să conduc o echipă de Manageri SEO, Web Designeri și Content Writeri.
Păstram legătura cu clienții și angajații, mă asiguram că proiectele se termină la timp și le coordonam. Mai mult decât atât, vindeam clienților servicii extra și mă ocupam de păstrarea relației cu aceștia.
În drumul spre antreprenoriat
Având abilități de Content Writer, SEO Manager și Project Manager am simțit că sunt gata să trec la nivelul următor. În momentul de față lucrez la o firmă pe poziția de Web Designer și am propria firmă de Web Design și Promovare Online (WEBCEN – The Center of the Web). Mă ocup de realizarea website-urilor clienților, dar și de promovarea afacerilor acestora în Online astfel încât aceștia să vândă.
Pot spune că mă consider antreprenor part-time, dar până aici mi-am dat seama că antreprenoriatul este o adevarată aventură presărată cu bune și rele. Ca și antreprenor, trebuie să faci tot ceea ce poți pentru a-ți menține clienții actuali și a prinde noi clienți constant. Pentru găsirea unor noi clienți au apărut soluții precum Bigg.ro.
Bigg.ro – soluții pentru noi clienți
Bigg.ro este o platformă Business to Business creată special pentru a veni în sprijinul companiilor ce dezvoltă activități diferite de import, distribuție, producție sau oferă diverse produse și servicii. Această platformă profesională conectează furnizorii de servicii și produse din România cu potențiali clienți care sunt în căutarea de oferte și oportunități de colaborare.
Tot ceea ce trebuie să faci este să accesezi platforma Bigg și să te înscrii în portalul de afaceri ca și companie. După ce ți-ai făcut contul introducându-ți datele firmei, poți să îți înscrii serviciile sau produsele oferite și ești pe calea de a-ți găsi un nou client. Alege unul dintre cele 3 pachete Bigg.ro plătite pentru o vizibilitate crescută și șanse îmbunătățite de a prinde clienți.
Nu uita: Prima lună poți testa GRATUIT serviciile Bigg.ro pentru a-ți face o părere.
Cu ajutorul Bigg, aventura ta antreprenorială devine mai ușoară, fiind mai ușor să-ți găsești clienți sau colaboratori.