Odata cu venirea sezonului cald si al vacantelor la mare mai toti soferii au dat buzna pentru incarcare freon auto in service-urile de specialitate pentru obtinerea confortului dorit in masina. Printre acestia ma numar si eu. Fiind dependent de masina si curculand zi de zi prin caldura am avut nevoie de reincarcarea sistemului de climatizare.
Astfel am fost la service-ul la care ma duc de o buna bucata de vreme si ca de fieare data totul a decurs perfect iar acum ma bucur din nou de confortul masinii mele.
Desi utilizarea aerului conditionat pe timp de vara in special este mai mult decat bine venita poate avea si riscuri daca nu este utilizat cum trebuie Toata lumea stie ca folosirea neadecvata a aerului conditionat poate avea urmari grave asupra sanatatii soferilor si pasagerilor masinilor. Trecerea brusca de la cald la frig sau invers poate cauza un soc termic asupra organismului nostru. De aceea specialistii au cateva recomandari pentru a evita orice situatie neplacuta datorata folosirii intense a aerului conditionat.
Temperatura ideala difera de la om la am. Unii pot fi mai rezistenti pe cand altora le place mai mult caldura. Este preferabil sa il reglam la o temperatura convenabila cat sa nu fie nici prea cald dar nici prea frig si in acest fel sistemul de racire va merge optim si nici nu ne va dauna. Aerul conditionat folosit necorespunzator va duce la aparitia unor afectiuni care pot degenera in ceva grav dar totusi sunt cazuri destul de rare. In cel mai intalnit si rau caz te va lua o raceala zdravana care te va invata minte ca data viitoare sa il folosesti cum trebuie.
Daca este sa vorbim de situatia in care masina a stat o buna perioada de timp la orele amiezii in soare iar tabla este extrem de incisa trebuie sa avem putina grija inainte de a pornii aerul conditionat. In primul rand daca aerul este irespirabil in masina si temperatura este una extrem de ridicata, trebuie pentru inceput sa deschidem toate geamurile cat sa se creeze curent ca sa mai scada temperatura din habitaclu. Dupa pornirea la drum este indicat sa mai lasati 2 – 3 minute geamurile deschise iar mai apoi se poate pornii si instalatia de climatizare dar atentie, nu la maxim pentru a nu se face trecerea brusca de la cald la frig. Diferenta de temperatura dintre exterior si interiorul masinii recomandata de specialisti trebuie sa fie de maxim 10 grade pentru evitarea complicatiilor.
Nu trebuie sa uitam nici de curatarea sistemului de aer conditionat deoarece poate duce la aparitia bolilor respiratorii datorita prafului, bacteriilor si microbilor din sistem. Aceasta curatare trebuie facuta periodic in service-uri autorizate care folosesc produse profesionale ce nu pun in pericol sanatatea omului.
In concluzie daca AC-ul este folosit asa cum trebuie va ve-ti bucura de conforul masinii, va aduce numai beneficii, facand orice drum pe timp de vara prin soare si canicul, unul mult mai relaxant si mai comod din orice punct de vedere. Atat pentru sofer cat si pentru pasagerii autoturismului mai ales daca este vorba de un drum lung pe autostrada in vacanta.