Dezvoltatorii WEB au încercat să ofere site-uri cât mai spectaculoase. Cele mai complexe fiind dezvoltate în FLASH. Evident, nu toate site-urile s-au axat pe calitate, mulți dezvoltatori profitând de algoritmul incomplet al motoarelor de căutare. Multe site-uri de tip spam au ajuns în fața celor care se axau pe conținut de calitate.
Google, principalul motor de căutare, a luat măsuri în acest sens modificând algoritmul de foarte multe ori, integrând astfel și o metodă de calcul a “calității” website-urilor și anume PageRank. Din anul 2013, această metodă de calcul a fost scoasă, deoarece dezvoltatorii au putut manipula nota de calitate primită. În acest moment, motorul de căutare a ajuns în sfârșit la fluidizarea website-urilor de calitate și eliminarea paginilor de tip spam.
De ce am nevoie de o optimizare SEO?
Pentru ca website-ul tău să depășească competiția pe anumite cuvinte cheie, ai nevoie de câteva optimizări și îndrumări. Contează foarte mult ca publicațiile să fie de calitate, organizate, structurate, iar informațiile publicate să fie cât mai ușor de accesat. O optimizare SEO poate dura între 2-3 săptămâni pentru paginile web noi create și poate ajunge la 3-6 luni pentru cele mai vechi. O optimizare SEO cât mai bună atrage de la sine urcarea în rezultatele Google pe care le transformăm în vizite, iar vizitele în potențiali cumpărători. Pe termen lung este obligatoriu ca orice website să fie optimizat SEO.
O optimizare SEO poate costa între 500 – 800 lei pentru un site de prezentare, iar pentru magazinele online costul este între 800 și 1.500 lei. Este foarte important ca firma care se ocupă de acest proces să ofere și mentenanță pentru viitoarele actualizări sau modificări în algoritmul Google, astfel încât să obțineți servicii SEO permanente. Mai jos v-am atașat un videoclip în care puteți afla mai multe despre marketing online și SEO.
În prezent, noile tendințe SEO 2017 sunt legate de securizarea website-ului prin certificatul HTTPS. Google a anunțat oficial că în prezent, un factor de ranking (de clasare în rezultate) este reprezentat și de securitatea website-ului. De asemenea, optimizarea website-ului pentru dispozitivele mobile este un alt factor important în a realiza conversii, mai ales datorită faptului că în anul 2017 cumpărăturile sunt realizate în medie de peste 50% de pe telefoanele mobile, surclasând desktop-ul sau laptop-ul. Momentul a fost atent analizat și de Google care oferă beneficii website-urilor optimizate pentru mobil prin programul de optimizare AMP.
Orice afacere pornită în online are nevoie de o strategie de marketing bine pusă la punct, de optimizare SEO, de un website foarte bine structurat și de conținut de calitate. Evident, campaniile de link-building sunt la rândul lor foarte importante. Alege un consultant SEO care să-ți ofere toate informațiile de care ai nevoie, iar afacerea ta în online poate avea un succes mult mai mare pe termen lung și scurt.
„O optimizare SEO poate costa între 500 – 800 lei pentru un site de prezentare, iar pentru magazinele online costul este între 800 și 1.500 lei.” – presupun ca este vorba despre preturile unui freelancer care defapt nu prea iti ofera nimic de calitate, nu?
O agentie serioasa cu servicii calitative, nici nu cred ca ar baga in seama un client cu astfel de preturi, desi la piata din Romania exista posibilitatea sa ma insel. :))