Cu pasi marunti, implicarea companiilor românesti in societate produce efecte pozitive, cu impact restrans sau mai larg, dar in mod sigur si cu rezultate pozitive in ceea ce priveste imaginea companiei.
Responsabilitate sociala nu inseamna doar caritate, multe companii preferand sa sustina proiecte sportive, educative, de mediu, culturale si asa mai departe.
Sustinerea unor campanii educative
O educatie cu notiuni ecologice si de mediu se urmareste inca de la gradinita, unde educatoarele fac activitati cu copiii pe diverse teme in care se dezvolta responsabilitatea pentru natura si mediul inconjurator. Iar o organizatie neguvernamentala poate contribui practic la efortul educatoarele, alaturi de o companie, oferind suport pentru consolidarea acestor cunostinte.
De exemplu, schimbarea perspectivei pe care copiii o primesc de la familie privind pomul de Craciun, taiat din padure cu ocazia sarbatorilor de iarna poate fi schimbata la gradinita datorita unui brad in ghiveci oferit de o firma, care sa fie plantat, dupa sarbatorile de iarna, spre primavara, de catre copii si educatoare in curtea institutiei.
Compania va castiga imagine cu ocazia unui astfel de proiect pentru ca va fi apreciat, in mod direct, de cadrele didactice implicate, dar si de parintii copiilor care vor participa la evenimentele din jurul bradului. Folosirea unor materiale promotionale personalizate oferite de firma alaturi de bradut va prelungi efectul evenimentului atata timp cat obiectele sunt folosite de catre cei care le primesc.
Evenimentele sportive au impact in comunitati, dar si in mass-media
Sportul a adunat mereu multe persoane la evenimente, fie a fost vorba de sportul de echipa sau de concursuri de profesionisti, fie s-au adunat sportivi amatori pentru diverse concursuri. Pe langa adunarea unui public larg la asemenea evenimente, vizibilitatea brandului sau a unei companii este asigurata si pe caile media. Asadar, este o ocazie buna pentru o companie sa promoveze un produs sau sa atraga atentia asupra brandului in cadrul unui eveniment sportiv, contextul fiind pozitiv, iar cei implicati in organizare si chiar unii dintre participanti vor aminti contributia companiei la sustinerea proiectului.
Persoanele cu dizabilitati sau alte cauze sociale in prim-planul responsabilitatii sociale
In România, implicarea in cazuri sociale sau medicale sunt o necesitate, atat la nivel personal, cat si al firmelor. Astfel de situatii impresioneaza pe fiecare dintre noi, implicarea este laudata si apreciata, iar consumatorul tinde sa aleaga o companie care face acte de caritate.
Sustinerea proiectelor culturale este un segment al responsabilitatii sociale rar abordat de companii. Totusi, orice talent sau proiect artistic sustinut este un castig pentru imaginea companiei, cu o valoare indelungata.