A mai trecut un Black Friday si, asa cum era de asteptat, pofta de reduceri a romanilor nu doar ca a ramas aceeasi ci a si crescut, dupa cum ne arata cifrele din piata.
Toate magazinele online care au desfasurat campanii de Black Friday 2018 si au trimis date legate de rezultatele lor au avut cresteri substantiale in vanzari si trafic, fata de anul trecut.
Dar in timp ce atentia majoritatii era concentrata pe liderii de piata, e bine de stiut ca si magazinele mici / medii au avut vanzari record pe 16 noiembrie.
Am primit cateva informatii de la echipa din spatele platformei Gomag pe care se dezvolta peste 600 de magazine online, iar cifrele nu arata rau deloc.
Intr-o singura zi, pe 16 noiembrie 2018, magazinele Gomag au obtinut peste 35.000 de comenzi. Adica, pentru majoritatea dintre ei, de 10x mai mult decat fac intr-o zi sau intr-o luna.
Au fost si magazine la care volumul comenzilor a crescut de 40x, si asta fara campanii foarte avansate de marketing sau un buget urias investit.
Pe platforma Gomag cel mai mare numar de produse vandute de catre un singur magazin este de 23.000 iar cea mai mare comanda online realizata a avut valoarea de 30.500 lei (cosul a continut mai multe produse).
Ok, poate sunt cifre mici in comparatie cu eMAG, Altex, evoMAG, FashionDays sau alti mari retaileri online din Romania insa am compara mere cu pere.
Acestia au in spate echipe de (multi) oameni pregatiti sa faca fata cererilor clientilor, bugete enorme de campanie si, tocmai de aceea, sunt mult mai vizibili atat online cat si offline.
Deci nu doar despre ei e vorba. Ci de faptul ca poti sa ai rezultate fenomenale de Black Friday chiar daca ai un magazin mic sau mediu, poate nu ai nici echipa ci lucrezi de unul singur si ai un buget limitat pe care poti sa il investesti in cateva actiuni de marketing.
Dovada sunt magazinele de pe platforma Gomag.
Doar cativa dintre proprietarii acestora au experienta pe piata si vechime in campul vanzarilor online. Majoritatea reprezinta magazine tinere, la putin timp de la lansare dar care au hotarat “sa faca”, nu sa tot discute idei fara sa execute nimic.
Pana la urma, orice idee care nu e pusa in aplicare, e un esec din start.
Asta spune si Cosmin Daraban, CEO Gomag: “Black Friday este „sarbatoarea” tuturor comerciantilor, indiferent de dimensiunea si nisa lor. Ne place sa vorbim de liderii din piata, sa ne minunam, sa-i dam exemplu etc., dar povestea asta nu este doar despre ei.
De exemplu, unul dintre clientii nostri a avut o campanie atipica, a aratat asta, a facut un Black Friday asa cum a dorit, a transmis un mesaj corect si etic, care a generat rezultate.
Ideea este ca daca vrei, se poate, si lucrurile chiar se intampla daca treci si la actiune.”
Cu siguranta numarul comerciantilor participanti la Black Friday, in 2019, va fi mult mai mare decat anul acesta. Intrebarea e – vei fi si tu unul dintre acestia?
Despre platforma Gomag:
Gomag este o platforma pentru magazine online, pe baza de abonament si prin care poti sa vinzi online fara sa ai griji tehnice. Costul abonamentelor incepe de la 1 euro pe zi, dar e important sa stii ca pana si la cel mai mic pachet ai beneficii gratuite care te ajuta sa vinzi online pe bune.
Portofoliul platformei include peste 600 de clienti din diverse industrii, de la auto & moto, fashion, bijuterii si pana la materiale de constructii, articole sportive, suplimente alimentare etc.