Ce este ISO 9001 ?
ISO 9001 : 2008 este versiunea actuala a lui ISO 9001 si furnizeaza un set de necesitati standardizate pentru un sistem de administrare a calitatii, prescurtat si QMS in engleza. La acest standard sunt certificate peste un milion de organizatii la nivel global si nu tine doar de sistemul de administrare a calitatii, ci de toate sistemele de organizare.
Acest sistem se adapteaza oricarei companii, indiferent daca este mica sau mare, locala sau multinationala, privata sau publica, oferind aceleasi beneficii scalabile pentru fiecare organizatie. Obiectivul principal al acestui standard este sa ajute companiile sa indeplineasca necesitatile statutare si de reglementare ce au legatura cu produsul in timp ce ating excelenta in furnizarea si prestarea serviciilor pentru clienti. Aceasta certificare poate ajuta si la reducerea costurilor, dar si administrarea riscurilor mai eficient. Standard-ul poate fi folosit in intermediul unei firme pentru imbunatatirea performantei intr-un anumit departament sau o anumita zona.
La ce ajuta ISO 9001 ?
Standardul Sistemelor de Administrare a calitatii, ISO 9001, ofera o varietate mare de beneficii unei organziatii. Calitatea standardului este aplicabil la companii de orice dimensiune, din orice nisa, ce isi doresc imbunatatirea proceselor de operarei, dar si a administrarii interne. Recomand companiilor ce vor sa obtina certificatul ISO 9001 sa aplice standardul in organizatia lor, opus unui anumit departament sau zona a companiei. Certificatul vine cu o serie de beneficii palpabile pe care vi le prezint mai jos :
- Reducerea costurilor si scurtarea timpilor prin folosirea eficienta a resurselor;
- Cresterea veniturilor obtinute prin raspnusuri flexibile si rapide a oportunitatilor pietei;
- Imbunatatirea proceslor de administrare, planificare, dar si comunicare;
- Imbunatatirea fidelitatii clientului, dar si a satisfactiei acestuia ducand la afaceri repetate;
- Consistenta in furnizarea produsului sau serviciului tau;
- Furnizarea increderii partilor interesate cu privire la conformitatea, consistenta si eficienta organzatiei;
- Integrarea si alinierea proceselor interne ce duc la o crestere de productivitate si rezultate;
- Cresterea competitiei si credibilitatii in piata;
- Imbunatatirea performantei afacerii si o administrare mai bun a costurilor;
Cum obtin certificatul ?
Procesul de certificare a administrarii calitatii ISO 9001 implica doua seturi de audit. Pentru a deveni certificat ISO 9001, compania ta va trebui sa aiba un sistem de administrare a calitatii ce indeplineste standardele ISO9001 QMS standard. Iata etapele prin care trebuie sa treci pentru a obtine o certificare ISO 9001 :
- Etapa 1 – Aceasta evaluare initiala determina daca cerintele obligatorii standardului au fost indeplinite, iar daca sistemul de administrare este capabil sa treaca la cea de-a 2-a etapa.
- Etapa 2 – Cea de-a 2-a evaluare determina eficienta sistemului si cauta sa confirme ca sistemul de administrare este implementat si este operational.
- Recomandarea pentru certificare – In acest moment din proces se analizeaza orice actiuni corective ce au fost aduse in discutie la Etapa 1 si a 2-a. Certificarea ar putea fi recomandata.
- Analiza Certificarii si Decizia – Fisierele companiei sunt analizate de un panoul impartial si independent si decizia certificarii este luata.
- Certificare Indeplinita – Succesul Certificarii este comunicat la client si este emis certificatul ISO 9001.