Te-ai întrebat vreodată Cum recunosc oamenii un web design bun? Este o mare diferenţă între un design prost realizat şi unul bun. Mulţi oameni pot identifica un design bun dintre cele două, însă aceştia nu ştiu să facă diferenţa cu argumente. Foarte puţini oameni se uită la website şi se gândesc cât de bine a fost folosit un font sau cum s-a folosit spaţiul alb din acesta. Majoritatea oamenilor identifică anumite elemente bune la un website, insă nu ştiu să argumenteze de ce le-a plăcut acel elemente.
Un design al unui website nu ţine doar de modul în care acesta arată, ţine şi de modul de funcţionare a acestuia. Nu poţi programa un bun design sau face ceva pentru automatizarea procesului. Pentru a realiza un web design care îţi conectează afacerea cu oamenii, trebuie să atingi noi nivele de interacţiune cu audienţa ta:
1.Realizează un Design care să spună o poveste

Web Design realizat pentru compania Mobina. VEZI PAGINA PROIECTULUI
În zilele noastre trebuie să ai mare grijă cu design-ul unui website. Trebuie să fii atent să nu foloseşti prea mult distrageri sau butoane. Noul rol al unui design de website este să spuna o poveste.
Imaginează-ţi coperta unei cărţi, aceasta spune o poveste şi scoate în evidenţă ceea ce face va fi ulterior povestit în carte. Aceasta este realizată să iţi atragă atenţia, să te ţină interesat, să iţi ofere o emoţie practic. Aceste lucruri vor fi realizate doar cu o poveste bună şi imagini bine realizate.
-
Incurajează acţiunea
Fiecare poveste are un sfârşit. Încearcă să foloseşti formularul „Call to Action” la sfârşitul acesteia, astfel ca oamenii să facă următorul pas. Asigură-te că sunt conduşi către formularul corect. Acesta ar trebui sa fie mai mare ca alte elemente, ieşind în evidenţă, cu toate acestea arătând ca o continuare a poveştii tale.
-
Incurajează explorarea
Incearcă să organizezi pagina ta foarte bine, în aşa fel încât vizitatorii să aibă o navigaţie uşoară şi să fie incurajaţi să exploreze şi restul secţiunilor website-ului. Ai putea să începi cu un titlu captivant şi o descriere mică dedesubt. Apoi povesteşte-le vizitatorilor tăi cele mai bune poveşti ale clienţilor, oamenii ce îţi folosesc serviciu, apoi condu-i către un formular „Call to Action”.
Împarte-ţi conţinutul corespunzător şi realizează conexiuni clare între ele. Astfel vizitatorii pot citi conţinutul ca pe o poveste, fără pauze. De asemenea încearcă să ai un echilibru vizual bun, atât pe plan orizontal, cât şi pe plan vertical. Uşurează-le munca de a citi a vizitatorilor.
-
Foloseşte elemente de conţinut
Asigură-te că povestea ta este destul de interesantă. Poţi folosi elemente interactive diferite, cum ar fi animaţii, slidere sau taburi pentru a-ţi menţine utilizatorii captivaţi, în timp ce navighează prin website-ul tău.
Evită să foloseşti texte lungi, poţi să le tai în porţiuni mai mici cu ajutorul ilustraţiilor, videoclipurilor şi graficelor. Încearca să faci ceva, incât să fie mai uşor de citit. De asemenea să nu iţi fie frică să te joci cu culorile dintre secţiunile paginii.
2. Proiectează pentru oameni

Web Design realizat pentru compania Auto Avantage. VEZI PAGINA PROIECTULUI
Design-ul website-ului tău creează o primă impresie utilizatorilor tăi, iar aceasta trebuie să fie o impresie bună, dacă vrei ca în cele din urma acesta să cumpere ceva de la tine. Aşa că, încearcă să proiectezi website-ul pentru oameni, fiind astfel uşor de folosit, intuitiv şi să-ţi concentrezi design-ul pe acţiunile oamenilor.
Poţi să-ţi imbunătăţeşti experienţa utilizatorilor de pe website-ul tău răspunzând la câteva întrebari simple :
-
„Unde mă aflu?”
Vizitatorii se simt pierduţi pe website-ul tau dacă nu ai un design consistent. Când oamenii nu ştiu unde să se ducă în continuare, cu siguranţă îşi vor găsi ieşirea şi vor intra pe alt website.
Ar trebui să foloseşti modele de navigaţie şi design comune pentru ca vizitatorii să înveţe interfaţa website-ului şi să li se pară prietenoasă. Consistenţa este unul dintre cele mai importante aspecte ale unui website bine realizat.
-
„Se înţelege scrisul?”
Este conţinutul tău uşor de citit? Dacă nu ar trebui să schimbi ceva la el, poate foloseşti un font greu de citit, un scris prea mic sau o culoare ce deranjează. Ai grijă să fie clar şi lizibil.
Aminteşte-ţi că scrisul website-ului tău trebuie să fie citit de ochiul uman. Dacă audienţa ta ţintă are o vârstă mai înaintată, ar fi bine să te concentrezi pe un scris mai mare.
-
„E uşor de folosit?”
Toate elementele care au nevoie de interacţiunea utilizatorului tău ar trebui să fie foarte vizibile şi să iasă în evidenţă. Oamenii ar trebui să-şi dea seama atunci când trebuie să dea click.
3.Proiectează pentru sentimente

Web Design realizat pentru compania Myrtoserv. VEZI PAGINA PROIECTULUI
Sentimentele au o influenţă uriaşă asupra tuturor deciziilor noastre, astfel nu le putem ignora în nici o activitate. Totul ţine de sentimentele vizitatorilor noştri, de aceea putem să le influenţăm sentimentele folosind anumite elemente pentru a afecta modul în care simt oamenii ceva despre produsul nostru, brand-ul sau serviciul nostru.
Cum ne putem folosi de design-ul sentimental ?
-
Brandul tău are un suflet !
Alege un sentiment pe care doreşti să-l exprimi oamenilor despre brand-ul sau website-ul tău şi concentrează-te pe el şi fii consistent. Dacă vrei ca oamenii să se distreze pe seama website-ului tău foloseşte culori aprinse, personaje amuzante şi combină-le cu glume.
-
Surpriză !
Vrei ca website-ul tău să fie bagat în seamă? Oamenii întotdeauna îşi vor aminti cand asociază ceva cu el. Surprinde-ţi vizitatorii, încearcă să le oferi ceva la care nu se aşteaptă pentru a le lăsa o impresie placută.
-
Pozitivitatea, un secret !
Nu vrei sa asociezi niciodată sentimente neplacute cu website-ul tău, aşa că încearcă să foloseşti iconiţe pozitive, emoticoane, orice pentru a asocia sentimente pozitive cu acţiunile dorite pe website-ul tău.
Secretul în webdesign-ul unui website
Întotdeauna sunt lucruri de făcut în îmbunătăţirea design-ului website-ului tău, de aceea te incurajez să faci un pas înainte să începi să construieşti un design şi să testezi pe el. Niciodată nu poţi greşi în îmbunătăţirea experienţei vizitatorilor, aşa că incearcă să faci modificări de-a lungul timpului fără sa faci schimbări majore, în aşa fel încât vizitatorii să fie familizarizaţi cu website-ul tău şi să rămână aşa, fără să-i induci în eroare.
Acţionează în momentul acesta şi incepe să lucrezi la design-ul website-ului afacerii tale !