In epoca afacerilor in care o firma poate fi deasupra concurentei sau, dimpotriva, poate fi eliminata de concurenta, managerii trebuie sa inteleaga ca fiecare persoana trebuie sa fie convinsa sa aleaga o anumita firma pentru a-si cheltui banii si aiba motive sa se intoarca la acea firma.
Calitatea si pretul produselor conteaza de cele mai multe ori in perceptia clientilor, dar degeaba oferiti produse de o calitate excelenta la preturi competitive daca lumea nu cunoaste oferta firmei.
Publicitatea este o cale eficienta pe care o folosesc firmele care au buget alocat pentru promovare de produs sau de brand. Daca nu aveti un buget consistent pentru a realiza si difuza materiale publicitare, cu putini bani puteti gasi alte metode de a va promova produsele sau serviciile.
Fidelizati-va clientii!
Daca aveti un magazin sau un spatiu in care primiti clientii pentru diverse servicii, oferiti-le pliante sau obiecte promotionale personalizate (instrumente de scris, obiecte pentru birou sau pentru casa, accesorii pentru intretinere personala sau alte asemenea cadouri potrivite cu domeniul vostru de activitate), care sa-i convinga sa se intoarca la firma voastra. De asemenea, puteti organiza concursuri sau tombole pentru clienti sau oferiti-le carduri de fidelitate.
Desi necesita costuri mai mari, un website, un blog sau o pagina pe o retea de socializare pot fi accesate de oriunde pentru informatii despre ofertele firmei sau pot fi folosite pentru concursuri, oferte sau fidelizarea clientilor.
Organizati mici evenimente periodic, la care sa obisnuiti clientii sa participe oferindu-le reduceri de preturi, prezentari de produse sau de servicii, intalniri cu personalitati sau cadouri specifice domeniului in care activati.
Participati la evenimente!
Targurile, expozitiile sau alte evenimente la care se aduna un public care ar putea fi interesat de oferta firmei sunt oportunitati cu costuri accesibile si beneficii profitabile. La astfel de evenimente va puteti prezenta firma si, mai ales, veti atrage clienti spre produsele sau serviciile oferite.
Pe langa carti de vizita, pliante si cataloage, pregatiti pentru vizitatorii standului reduceri de pret pentru produsele oferite, mostre sau mici cadouri personalizate. Organizati evenimente pentru a atrage atentia vizitatorilor si pentru a-i stimula sa incerce produsele sau serviciile oferite. Daca sunteti deja o firma importanta, lansarile de produs sau de servicii nu pot lipsi la un targ sau o expozitie de profil, organizata pe local sau de anvergura nationala, chiar internationala.
Mediul online – o oglinda a activitatii firmei
Oricare ar fi domeniul in care activeaza firma, trebuie sa aveti o minima prezenta si in mediul on line. Cel putin o pagina pe o retea sociala se poate face fara costuri, iar clientii pot urmari ofertele si promotiile, iar daca sunt obisnuiti sa primeasca periodic astfel de vesti interesante pentru ei, afacerea va avea o imagine buna si in mediul virtual.