Cu siguranta stiti ca exista nenumarate modalitati prin care poti sa nu mai fii productiv si tot ceea ce faci in timpul orelor de munca ar putea fi sa pierzi timpul. Ei bine, un studiu realizat de universitatea din Michigan ne-a scos in evidenta faptul ca distragerile, chiar si cele care tin putin timp, chiar mai putin de 3 secunde, ne pot dubla numarul de greseli pe care il facem.
Cercetatorii ce au pus in miscare acest proiect, au rugat 300 de studenti sa competeze o activitate compusa din mai multe sarcini pe computer. Dupa aproape 6 sarcini realizate, o fereastra cu un cod CAPTCHA aparea pe computer si ramanea pana studentii scriau caracterele in bara de text si apasau enter.
In prima faza a sarcinilor, codul era format din doar 4 caractere si studentilor le era necesar o medie de pana la 4.4 secunde pentru a scapa de intreruperi. In cea de a 2-a faza, codul era din caractere, si timpul de intrerupere era de 2.8 secunde. Dupa ce s-a finalizat proiectul, acesta a scos in evidenta faptul ca studentii faceau de 3 ori mai multe erori dupa cele 4.4 secunde de intrerupere si de 2 ori mai multe erori dupa o intrerupere de 2.8 secunde.
Acest lucru inseamna ca indiferent de cat de mult timp suntem distrasi, putem face o multime de greseli. In principiu trebuie sa incercam tot timpul sa lucram fara a fi distrasi, sa ne luam pauze programate, ci nu foarte des si sa avem grija de mediul de lucru.
In timp, pentru a ne mari gradul de productivitate trebuie sa ne realizam o strategie in care scapam de distrageri si ne concentram strict pe munca. In primul rand, daca telefonul nu intra in programul de lucru, ar trebui dat pe silent si pus in sertar, categoric Facebook-ul trebuie blocat in browser, iar E-mailul trebuie setat pe notificari, astfel sa nu trebuiasca sa-l verificam prea des. S-a demonstrat ca daca ne tinem de o strategie buna in care scapam de distrageri, scapam de 50 % din greseli, ceea ce este un procent destul de mare, avand in vedere ca in timpul muncii orice greseala conteaza.