Cateodata, defapt majoritatea timpului, am aproximativ 8-10 taburi deschise in browser, Photoshop-ul este aprins si el in fundal, nu mai spun poate un joc sau chiar skype-ul, insa pe langa ca am aprinse o multime de programe si pagini de internet, fac si foarte multe lucruri in acelasi timp. Incerc sa jonglez cu toate activitatile o data, mai ales la locul de munca, incerc sa raspund la emailuri imediat ce mi-au venit, scriu un articol pe blog, vorbesc la telefon, distribui postari pe Facebook, navighez prin stiri, incerc toate aceste lucruri sa le fac in acelasi timp.
Obisnuiam sa cred ca de fiecare data cand incerci sa faci mai multe lucruri in acelasi timp si reusesti esti pe drumul cel bun si devii mai eficient. Dar am observat ca de multe ori dureaza mai mult sa termin o sarcina, daca fac mai multe lucruri, decat dureaza daca fac doar acel lucru si ma concentrez strict pe rezolvarea acelei probleme. Intru pe Facebook, navighez in jos, incerc sa ma concentrez la conversatia pe care o am la telefon si in acelasi timp ma gandesc ce trebuie sa fac pentru un client, toate doar pentru a ma pierde pe drum si eventual a uita sa fac ceva in acea zi.
Acest proces se numeste mitul „multitasking” si nu sunt singurul si nici primul care realizeaza ca ne dauneaza foarte mult, insa se pare ca nu ne putem opri sa facem acest lucru. Se pare ca multitaskingul iti ofera un stimul, prin care primesti un raspuns emotional pozitiv, insa pe de alta parte s-a dovedit stiintific ca multitaskingul ne scade productivitatea cu 40% si creste sansa ca noi sa facem o greseala si sa fim foarte stresati.
Unul din motivele pentru care trec de la un proiect la altul in timpul zilei este ca de multe ori imi amintesc ceva ce trebuia sa fac in timp ce fac deja altceva. Brusc ma simt coplesit de a face aceasta noua sarcina si din nou trec peste una.
Cu toate acestrea am rezolvat problema facandu-mi o lista cu lucrurile pe care trebuie sa le fac in timpul zilei urmatoare, in ordinea prioritatilor. Desi pare un lucru invechit ma ajuta, plus ca daca vreti sa fie un concept nou, folositi o aplicatie pe telefon ca nu cumva sa va pierdeti agenda. Eu folosesc pentru aceasta sarcina Evernote, este foarte util.