Aproximativ 2,000 de dezvoltatori Nord Americani de jocuri au facut majoritatea profiturilor lor din vanzari digitale si microtranzactii in anul 2014, iar vanzarile de pe rafturi nu fac atat de multe vanzari precum faceau o data.
Am aflat aceste date dintr-un articol de pe internet ce descria evenimentul „Game Developers Conference”. Dintre toate aceste date, cele mai importante erau legate de locul din care dezvoltatorii scot banii. Majoritatea vanzarilor s-au facut prin consumatori de pe App Store. Google Play Store sau Steam. Urmatorul segment de profit din vanzari vin din microtranzactii si vanzari din aplicatie.
Nu stiu cati bani s-au facut in Romania pe acest lucru, insa cheltuielile totale pe jocurile digitale din Statele Unite ale Americii au ajuns pana la 1.2 miliarde de dolari in Decembrie, iar vanzarile de console next-gen, cum sunt cele de Playstation 4 si Xbox One au crescut cu 10 % de la an la an. Apropo de Console de ultima generatie, se pare ca majoritatea dezvoltatorilor se gandesc foarte mult in a produce jocuri atat pentru Playstation 4, cat si pentru Xbox One.
Cu toate aceste informatii surprinzatoare despre vanzari de console, se pare ca platforma principala, si anume PC-ul si cea mobila, inca conduc pe acest departament, iar mai mult de jumatate din dezvoltatori muncesc la titluri de PC si jumatate muncesc la jocuri de mobil.
In ultima vreme, se pare ca producatorii vor sa realizeze jocuri competitive care sa capteze atentia jucatorilor profesionisti si sa intre drept jocuri participante la eSports, sau alte concursuri de Gaming de nivel inalt. Pana acum la eSports au participat jocuri de genul MOBA, cum este League of Legends si Dota 2, jocuri FPS (First Person Shooter), cum este Counter Strike, ba chiar si jocuri de lupte.